Mnoho lidí se snaží sami provést údržbu nebo drobné opravy vozu.Aby nemusel ležet pod autem vzadu, potřebujete v garáži pozorovací otvor.

Kabeláž musí být namontována dříve, než začnete pokládat /zaplňovat stěny
Rozměry inspekčního otvoru v garáži
- Rozměry inspekčního otvoru v garáži
- Jaké materiály se používají k výrobě
- Metody hydroizolace
- Vnější ochrana
- Vnitřní hydroizolace
- Zařízení Caisson
- Sběrná jáma
- Izolace inspekčního otvoru v garáži
- Jak vytvořit inspekční otvor v garáži
- Vyrobeno z cihel: fotografická zpráva krok za krokem
- Vlastnosti vzorukopulujícím stěny z betonu
Přísná doporučení ohledně velikosti jámy pro garáže nenajdete.Jsou založeny hlavně na parametrech stroje a jeho vlastním růstu.Rozměry garážové jámy jsou vybírány z následujících hledisek:
- Šířka by měla být dostatečná, aby bylo vhodné v ní pracovat.Zároveň je omezena vzdáleností mezi koly automobilu - každé kolo by mělo mít manévrovací prostor.Šířka inspekční jámy je v průměru 80 cm nebo více.
- Jeho délka závisí na délce automobilu.K vozu se přidá 1 metr.To je dost pro pohodlnou práci.
- Hloubka se zvažuje v závislosti na výšce: vaše výška je + 10–15 cm. V tomto případě se nemusíte bát, že byste narazili do hlavy.V případě potřebyPři dlouhodobé práci se zvednutými pažemi můžete srazit speciální stoličku malé výšky a postavit se na ni.Díky dřevěným můstkům je možné trochu zvýšit podlahu v inspekčním otvoru.
Inspekční jáma v oddíle
Ty jsou daleko od dogmat.Každý dělá, jak uzná za vhodné.Pro některé jsou hluboké díry nepříjemné a dělají je téměř přesně na výšku a někdy i nižší - na 1,5 metru.Pokud vezmete v úvahu vůli vozu, od podlahy jímky po spodní část vozu dostanete asi 1,7 - 1,8 metru.Můžete to udělat.
Další okamžik na délku.Někdy nelze vytvořit dlouhou díru.Poté se vyrobí asi polovina délky vozu a řídí se dopředu nebo dozadu, podle toho, která část vozu musí být zkontrolována nebo opravena.
Nyní o tom, kam umístit jámu v garáži.Obvykle se mírně posune na jednu ze stěn a ponechává širokou stranu pro instalaci zařízení, skladování náhradních dílů atd.V tomto případě by od okraje jímky k nejbližší stěně měla být alespoň 1 metr.
To je vše.Jen si všimněte, že se jednalo o konečné rozměry jámy.Při označování jámy bude nutné ke stěnám přidat tloušťku a kopat hlouběji do výšky podlahové potěry (pokud tak učiníte).
Z jakých materiálů jsou vyrobeny
Inspekční jáma v garáži (její stěny) je zděná z cihel, těžkých stavebních bloků, vyrobených z monolitického betonu.Pokud mluvíme o cihel, je lepší použít keramické cihly: nebojí se vlhkosti.Stěny jsou vyráběny z poloviny cihel nebo z cihel.Tloušťka stěny v mmv závislosti na metodě zdiva je to 12 nebo 25 cm, což je třeba vzít v úvahu při označování jámy.
Cihla lze použít na suchých a hustých půdách.Hladina podzemní vody by měla být nízká.Pokud voda stoupá vysoko, je lepší vytvořit stěny jámy z vyztuženého betonu.

Inspekční otvor pro cihel v garáži
Stavební bloky si musí také vybrat ty, které se nebojí vysoké vlhkosti.Jedná se o konkrétní bloky.Zbytek, pokud je použit, je s povinnou vnější hydroizolací a není to záruka, že se nerozpadne, zejména pokud je podzemní voda blízko.
S betonovou inspekční jámou je všechno jednodušší: beton se nebojí vlhkosti, pouze z něj bude silnější.Pro vyplnění stěn betonem M 250 stačí na podlahu M 200. Proč ano?Protože v zimním období padá hlavní zatížení na stěny.Aby se „nevytvářely“, je nutná bezpečnostní rezerva, čehož je dosaženo vyztužením a použitím vysokopevnostního betonu.Mimochodem, aby se zabránilo vyhazování půdy pod garáží, je nutné vytvořit slepou oblast tak, aby voda opouštěla místo toho, aby vsakovala do půdy.
Tloušťka stěny při plnění inspekční jámy betonem je od 15 cm. Stohy musí být vyztuženy.K tomu použijte hotovou síť s tloušťkou drátu 5-6 mm a stoupáním 150 mm (pokud je podzemní voda hluboká) nebo plette rám výztuže o průměru 10-12 mm.Instalační krok kování je 20 cm. Pro větší pevnost můžete na dno a stěny vyrobit jednu tyč, podle toho ji ohnout.
Metodyhydroizolace
Inspekční otvor v garáži může být chráněn před vlhkostí dvěma způsoby: pomocí vnější hydroizolace, která se provádí výhradně během procesu výstavby, a vnitřní, což lze provést během provozu.
Vnější ochrana
Pokud je podzemní voda v garáži hluboká, nižší než 2,5 metru a stoupá dokonce i na jaře nebo po silných deštích, můžete to udělatbez hydroizolace.Na druhé straně se hydrologická situace neustále mění a tam, kde bývala suchá, se může objevit voda.Pokud je kontrolní otvor v garáži již postaven, nemůžete provést vnější hydroizolaci.Zůstává pouze používat impregnace hlubokým pronikáním ke snížení hygroskopičnosti stěn.Proto pokud možno proveďte vnější izolaci.

Druhý způsob vnější hydroizolace
Jak zabránit vniknutí vlhkosti do inspekčního otvoru v garáži?Nejčastěji se používají hydroizolační fólie nebo membrány (butylkaučuk, aquaizol atd.).Jsou pokládány listy, které zakrývají základovou jámu od jedné hrany k druhé a uvolňují 10 až 15 cm z každé strany jímky na podlahu garáže.Listy se překrývají.Měly by se překrývat nejméně o 15 cm. Pro dosažení pevnějšího spoje jsou slepeny oboustrannou páskou, kterou můžete ve dvou proužcích - na začátku a na konci „překrytí“.Film je dobře rozprostřen tak, aby dobře přiléhal ke stěnám jámy.V budoucí práci je důležité nepoškoditmembrána.
Vnitřní hydroizolace
Vnitřní hydroizolace je obvykle impregnace stěn hydroizolací nátěru.Pokud je to možné - složení pro bazény.Vytváří nepromokavý hustý film, velmi připomínající gumu.Má modrou barvu a po ztuhnutí je dobře omytý.Je lepší ošetřit tuto kompozici stěnou dvakrát nebo vícekrát.

Impregnace hlubokého průniku občas snižuje hygroskopičnost materiálu
Další možností je základní nátěr hlubokého průniku na bázi cementu.Polymerní částice v něm obsažené blokují kapiláry, skrz které vlhkost proniká tloušťkou materiálu.Jedno takové ošetření výrazně snižuje hygroskopičnost materiálu.V případě vody v jámě garáže je nutná alespoň dvojitá úprava (a nejlépe ještě více).
Zařízení kesonu
Existuje další možnost uniknout ze země - vyrobit kovový keson.Vařené z plechu kovové skříně odpovídajících velikostí, ošetřené antikorozními sloučeninami a poté nainstalovány do jámy.Pokud jsou svary utěsněny, nebude voda, ale může dojít k jinému problému.Při velkém množství vody se může keson vytlačit.Říká se, že „vyskočí“.
Aby se takové situaci zabránilo, rohy, tyče, které jdou 1-1,5 metru do země, jsou zvnějšku přivařeny ke stranám kesonu.Aby objem zemních prací nebyl příliš velký (jáma, s ohledem na tyto vzpěry, se ukáže být velká), můžete podvádět.Před instalací kesonuzatlačte rohy nebo kovové tyče do země a uvolněte jejich konce ven.Po instalaci je můžete přivařit k pouzdru.Přesto jáma bude muset udělat více (musíte vařit venku), ale její rozměry budou stále menší.Druhé plus této metody - pruty budou zaneseny v husté půdě, což znamená, že bude lepší udržet keson.
Dalším způsobem, jak eliminovat „výstup“ kesonů, je vyvrtat díru ve zdi v určité výšce.Pokud voda stoupne na svou hladinu, začne zalévat dovnitř.Voda může být následně odčerpána, hlavní věc je, že vše zůstává na svém místě.Podle tohoto principu stála inspekční díra v garáži déle než 20 let - dokud kov nezrezivěl.
Sběrná jáma
Pokud již byla jáma postavena a hydroizolace nebo impregnace nepřinesla požadovaný výsledek, musíte buď uspořádat odvodňovací systém kolem garáže, nebo sbírat vodu v jednomumístění.Za tímto účelem se v jednom z jejích konců vytvoří v jímce inspekční jáma.Voda se v ní hromadí, odkud je čerpána.Aby systém pracoval v automatickém režimu, umístili čidlo přítomnosti vody, které při aktivaci zapne čerpadlo.
Pod jámou je bednění zhotoveno z betonu.Poté provedou hydroizolaci jámy spolu s hydroizolací celé jámy.Pro spolehlivost můžete také vložit kovový keson.
-
- Beton, tlakový keson
-
- Nyní je voda v kesonu
-
- Toto je kovová skříň pro jámu
-
- Provedli jsme hydroizolaci, vodu jsme čerpali z jímky ponorným čerpadlem.Současně sestavujeme výztužný rám pro betonové stěny inspekční jámy
-
- Byla vykopána jáma, nainstalováno bednění
Vzhledem k tomu, že v tomto případě není možné vlhkost úplně zbavit, je podlaha z podlahy sražena dolů.Aby desky rotovaly, mohou být impregnovány těžbou.Pokud se vám nelíbí její vůně, použijte speciální impregnaci na dřevo, které má přímý kontakt se zemí (například Senezh Ultra).
Izolace inspekčního otvoru v garáži
Pokud trávíte hodně času v garáži, budete pravděpodobně mít vytápění.Pro rychlejší zahřátí má smysl zahřát jámu.Pro tyto účely se nejlépe hodí EPPS (extrudovaná polystyrenová pěna).Odolává značnému zatížení, nebojí se vlhkosti, nehnije, houby a bakterie se na něm množí.
Tloušťka EPSP k vytvoření hmatatelného účinku - od 50 mm.Položte ji mezi zeminu a stěnu jámy.Potom bude jáma vypadat takto z vnějšku dovnitř:
- hydroizolační fólie;
- EPSP;
- zeď.
Toto je extrudovaná EPSP polystyrenová pěna
Polystyrenová pěna může být také umístěna pod potěr ve spodní části inspekčního otvoru.Na něj se obvykle položí výztužná síť a poté se nalije beton.
Jak vyrobit pozorovací otvor v garáži
Poté, co jsterozhodl o velikosti a materiálu, ze kterého budete stěny vyrábět, jak silné budou, můžete začít označovat jámu.To lze provést pomocí kolíčků vjížděných po obvodu.Druhou možností je táhnout šňůru /provaz mezi kůly poháněné v rozích.Označením začneme kopat jámu.Země je obvykle vyňata a dočasně uložena v blízkosti brány.
Z cihel: fotografická zpráva krok za krokem

Začali jsme kopat jámu
Podél zemních prací sledujte vlhkost půdy.Pokud jste dosáhli konstrukční hloubky (požadovaná + tloušťka potěru), ale stále ještě není žádná vlhkost, můžete to udělat bez hydroizolace.Ti, kteří nechtějí riskovat, mohou být vyzváni, aby film okamžitě položili.
Vyrovnáváme zdi.Není nutné dosáhnout ideální geometrie, ale neměly by existovat žádné nápadné hrby a jámy.Spodní část jámy je také vyrovnána, stlačuje a dobře zhutňuje půdu.Obvykle se používá ruční manipulace.Do dna se nalije vrstva drceného kamene (dvakrát po 5 cm), každá vrstva se také pečlivě vrazil.Další je vrstva písku.Je to dost 5 cm. Písek je navlhčený, vrazil se do vysoké hustoty - takže se noha neztiskne.Dále položíme hydroizolační film.

Dno a stěny zarovnáváme s hydroizolační fólií
Dobře ji vyhlazujeme a vtlačujeme do rohů.Listy ukládáme s přesahem 15 cm, které lepíme oboustrannou páskou.Aby se okraje nekroutily, lisujeme improvizovanými materiály - desky, kameny.
Položili jsme izolační vrstvu na dno, na to - výztužnou síťz drátu.To vše se nalije do betonu třídy M 200. Tloušťka vrstvy je alespoň 5 cm. Abychom usnadnili navigaci při pokládání, uděláme na fólii značky, pomocí kterých lze regulovat tloušťku vrstvy.
Používáte-li portlandský cement M 400, budou tyto poměry následující: cement 1 díl, písek - 3, drcený kámen středních a malých frakcí - 5 dílů.

V garáži se staví kontrolní otvor: podlaha je nalita betonem
Počkáme několik dní, dokud beton nedosáhne 50% pevnosti.Přesná doba závisí na teplotě.Pokud je v oblasti + 20 ° C, budete muset počkat 5-6 dní.Pokud je + 17 ° C, jsou to již dva týdny.
Začneme rozkládat zdi.Bylo rozhodnuto udělat půl cihly.Byly použity použité cihly, šlo asi 850 kusů (velikost jámy 4,2 * 0,8 * 1,7 m).Až na úroveň lokte položily zdi v kruhu.

Stavíme zdi do ploc cihel
Na úrovni 1,2 metru od podlahy bylo rozhodnuto vytvořit pro tento nástroj výklenek.Jeho výška je 3 řady cihel, horní část je pokryta zpracovanou deskou.

Jak byl žebrák vyroben v jámě
Aby nemusel být kladen výklenek z cihel, byla vložena kovová vložka.Svařovaná krabička, vhodná velikost.

Kovová skříňka
Dále byly stěny vedeny téměř k úrovni s podlahou garáže.Část stěn byla nahrazena dvěma sekcemi kanálů.Pokud je to nutné, zdviháky se opírají o dno.Na horní řadě je položen kovový roh s policí 50 mm, tloušťka oceli je 5 mm.

Kanál na obou stranách inspekčního otvoru v garáži
Roh se odvíjí tak, že jeden z jeho regimentů je zavěšen dolů,druhá zakrytá část horního povrchu cihly.Aby nedošlo ke zhroucení zdi pod zatížením, jsou do tohoto rohu přivařeny hypotéky, které jsou poté spojeny s výztužným pásem betonové podlahy v garáži.

Roh byl položen přivařen k hypotékám
Byly provedeny další přípravné práce na instalaci betonové podlahy a byl nalit betonem.

Naplnění garážové podlahy - úroveň betonu na horním okraji rohu

Betonová strana 2
Vlastnosti výroby betonových stěn
Při lití betonových stěn je třeba bednění.Je snazší vyrobit jej z listového materiálu - vlhkoizolační stavební překližky o tloušťce 16 mm, OSB.Srazte štíty požadované velikosti a vyztužte vnějšími mřížkami.Jsou nezbytné, aby se překližka nebo OSB neohýbaly pod tlakem betonu.Nejprve vložte vnější části bednění.Pokud jsou stěny jámy rovné, nebudou zde žádné problémy.Jednoduše je nakloníte a postavíte rovně.
Poté se odkryjí vnitřní bednění.Mezi nimi by měla být vzdálenost nejméně 15 cm. Aby se zabránilo deformacím stěn během lití, jsou mezi ně umístěny rozpěrky.

Příklad bednění pro betonový inspekční otvor v garáži
Je vhodné jej vyplnit současně.Nalévané části musí být bajonetové nebo zpracované betonovým ponorným vibrátorem.Bednění se odstraní po dvou až třech dnech.Poté můžete nainstalovat roh se svařovanými vloženými tyčemi (pruhy) a pokračovatnalití podlahy.