Platforma pro auto v zemi - parkování pro vlastní potřebu

Po deštích nebo na jaře je pochybné potěšení z letního domu s kilogramem nečistot na botách.Z tohoto důvodu začnete přemýšlet o nutnosti parkování v zemi.Plná důvěra přichází po příštím dešti, kdy je možné opustit web daleko od prvního času.A to ani od pátého.A pak je tu přání udělat si venkovské parkoviště.Není v tom nic složitého a je docela možné to udělat sami.

Druhy venkovních parkovacích ploch

Chaty a požadavky na pohodlí pro každého jsou odlišné a parkování v zemi proauto má více než tucet možností.Pouze sedm typů krytů, stejně jako jejich kombinace, možnost instalace markýz.Liší se provozními charakteristikami, náklady.Povlak pro parkování automobilu v zemi tedy může být těchto typů:

  • Z štěrku nebo oblázků (volně ložených).
  • Trávník nebo ekologické parkoviště.
  • Z dlažebních desek.
  • Beton.

    I když si nejste jisti, co chcete ... parkování u dacha může být jednodušší

  • Asfalt.
  • Gumové dlaždice.
  • Dlažební kámen.
  • Parkovací mříž.

Nejlevnější v zařízení, současně vhodný pro provoz, platforma pro parkování automobilu z trosek nebo oblázků.Při správném uspořádání (pomocí geotextilií ) se štěrk mnoho let nemísí s půdou.I když nedali geotextilie (k tomu často dochází), přidání suti není problém.Po nějaké době se spodní kůra z drceného kamene a půdy stává tak hustou a odolnou, že se tento proces (smíchání s půdou) zastaví.

Parkování u dachy: klady a zápory různých možností

Samostatné a velmi důležité plus, že parkování u dachy ze štěrku je přirozená drenáž.Nemusíte stavět kanalizaci.Voda prosakuje mezi kameny a jde do země, přičemž s sebou přináší znečištění.Tento typ lokality však není vhodný pro oblasti s vysokou hladinou podzemní vody.Stát v louži na troskách není nejlepším řešením problému, ačkoli je problém vyřešen vytvořením drenážního systému pro celé místo.

Zelené parkování se v posledních letech stalo stále populárnějším.Toto není obyčejný trávník, ale speciální.Pod trávou se skrývá plastová mřížka, která přerozděluje zatížení půdy a zabraňuje propadnutí kol.Péče o takové parkování je podobná péči o trávník - sečení, zalévání.Plevel není nutný, protože je přípravnýpráce zahrnuje odstranění půdy, to znamená, že většina kořenů zmizí.Odrůdy bylin se používají speciálně a to je problém: jsou drahé.Druhou minus je možnost zmrazení (a semena jsou drahá a zeleň neroste příliš rychle).Ale krásné.A lze jej využít nejen jako parkoviště, ale také jako rekreační oblast.

Parkovací rošty nejsou plastové, ale betonové s otvory na trávu

Platforma pro auto v letním domě vyrobená z dlažebních desek je nejlepším tvrdým krytem pro těžbu zemin..A voda netrvá příliš dlouho - zanechává v prasklinách mezi dlaždicemi a když ohýbání neovlivní integritu povlaku.Dvě další možnosti: betonová a asfaltová parkovací místa jsou spolehlivá a trvanlivá, ale pouze pokud jsou všechny předběžné práce provedeny správně.Jejich mínus - jsou drahé, vzhled trhlin je velmi nápadný.

Uspořádání venkovského parkovacího prostoru: přípravné práce

Navzdory různým vrstvám pro parkování automobilu v zemi se přípravné práce příliš neliší.Rozdíl může být ve vrstvě, na kterou je nanesen povlak (například při pokládce dlažebních desek je třeba nalít vrstvu písku), ale celý koláč a seznam dalších prací jsou stejné.

Je možné ... dokud neuvíznete v dešti

Obecná doporučení

První věc, kterou je třeba rozhodnout, jes místem.Parkování u chaty se obvykle nachází buď přímo u brány, nebo v jejich blízkosti.A to dává smysl.Ale jinak by tato zóna neměla být nejnižšízde bude voda neustále stagnovat, a zde je také nežádoucí rozdíl ve výškách - položit auto na ruční brzdu, položit polštářky není úplně to, co chcete.

Nejlepší způsob, jak zhutnit písek a štěrk, je použít talíř.Pokud ne, můžete si vyrobit domácí manipulaci.Vezměte protokol, připojte kliky a připojte pevnou plošinu (tlustá deska) zespodu.Při zvedání a prudkém házení tohoto nářadí zhutněte písek /štěrk

Současně by neměly být nepřetržité povlaky, jako je beton nebo asfalt, upraveny na nulu: voda po mytí stroje nebo déšť neopustí.Aby nedošlo ke stagnaci, bude nutné vytvořit malé zkreslení - od středu k okrajům.Sklon několika stupňů je již dobrý.A auto bude stát stabilně a voda vytéká.

Rozměry

Rozměry parkování chaty závisí na plánovaném počtu aut, která tam „žijí“.Na jedno auto, tj. Spiknutí 3 x 5 metrů, stačí15 m²Tento prostor je docela dost, aby si nemyslel, že musíte zaparkovat přesně ve středu, jinak budete muset vyjít na trávník, do záhonu atd.Parkování u chaty v takové oblasti umožňuje klidně chodit kolem vozu vpředu i vzadu.

Pokud je prostor omezený, lze délku zkrátit o 0,5 m, ale s touto velikostí můžete chodit buď před strojem, nebo za ním.Pouze pokud máte pevný džíp, je lepší zvětšit šířku platformy nejméně o 50 cm a ještě lépe - o metr.Tyto stroje jsou velké a potřebují více místa.

Rozměry parkovacích míst: tento obrázek pochází od SNiP(stavební kódy)

Pokud potřebujete zaparkovat dvě auta a mají „standardní“ velikost, pohodlná délka parkování v venkovském domě zůstává stejná - 5 m. Při dostatečném prostoru zabereme stejnou šířku 3metr.To znamená, že k zaparkování dvou aut budete potřebovat místo o rozměrech 5 * 6 m (délka 5 metrů).Při nedostatku místa lze šířku a délku snížit o 0,5 metru (4,5 * 5,5).V tomto případě však nebude fungovat současně s otevřením dveří automobilu a bude obtížné obejít auto kolem.

Přihlášení k automobilu: průtok vody

Dalším krokem je rozhodnutí, zda je třeba vypustit kolem parkoviště v zemi nebo ne.Pokud půda přirozeně odvádí vodu přirozeně a pokrytí je neúplné (dlaždice, trávník, kámen), je docela možné obejít se bez drenážních opatření.Pokud alespoň jedna z podmínek chybí, budete muset provést drenáž.Existuje mnoho možností, ale existují tři nejjednodušší:

  • Pokud voda na místě obvykle nestagnuje, podél obvodu místa s souvislým nátěrem (beton, asfalt, gumová dlaždice) se štěrková štěrk šíří 30-40 cm.stéká dolů, dostává se do drceného kamenného polštáře a postupně jde do země.
  • Je-li na místě vybudován drenážní systém, jsou po obvodu položeny drenážní trubky (10 cm pod úrovní vrstvy, nalít štěrk, oblázky, kompost, písek nahoře a zasadit trávník).Tyto trubky jsou zavedeny do obecného drenážního systému (nezapomeňte vyrobit několik inspekčních poklopů pro účely čištění.

    Vypuštění parkovací plochy

  • Po obvodu nainstalujte a naplňte sprchové vaničky,které přinášejí bouřkové kanalizace.

Kdy nemůžete přemýšlet o odklonu vody?Když máte písečnou oblast nebo silné srážky jsou vzácné.Pak nejsou žádné problémy.Další možností je přirozené zkreslení.V tomto případě voda opustí gravitací, ale problém bouřkových kanalizací budete stále řešit pouze v měřítku celého webu.

S obrubníkem nebo bez obrubníku

Jakékoli pokrytí na platformě automobilu v venkovském domě bude trvat déle, pokud je oblast ohraničena obrubníkem.V případě zařízení pro hromadné štěrky nebo oblázkové parkování, obrubník stále nedává možnost kropení po místě.V případě použití dlažebních desek nebo kamene může být přítomnost omezovačů také považována za povinnou.Jsou položeny na vrstvu písku a písek může být odplaven proudem deště.

Hranice jsou žádoucí z estetických a praktických důvodů.

K tomu nedojde, pokud je parkování u chaty na stejné úrovni nebo mírně nižší než ve zbytku pozemku.Ale v tomto případě to bude vždy mokré a voda neopustí, což zjevně nebude přínosem pro vaše auto.Proto je žádoucí přítomnost ohraničení - i když vykopáváte cihlu po obvodu, je lepší použít přírodní kámen.Nebo to vylejte z betonu, ale je méně obtížné používat hotové hranice.Pro možnost rozpočtu můžete použít hroznové sloupy ze železobetonu.

Vrstvy: obecná posloupnost

Poté, co jste si v zemi vybrali parkovací místo pro auto, označte vybrané rozměry místa(s ohledem na drenážní systém).Dále pracujeme v tomto pořadí:

  • Odstraňujeme vrstvu půdy 30 - 35 cm hlubokou.
  • Odstraňujeme všechny kameny, kořeny a zarovnejte je (není to nutné k horizontu, ale neměly by tam být žádné jámy a hrboly).)
  • Bereme pěchu, zhutňujeme půdu.

    Příklad vrstev pro parkování z dlažebních desek

  • Rozložili jsme geotextilie.Jeho rozměry by měly být větší než rozměry místa o 0,7-1 metry, hrany by měly být zabaleny na okrajích jímky, aby bylo možné auto zaparkovat.Když je instalováno drenážní zařízení, drenážní trubka je zabalena do „přebytku“ geotextilií.A tak mohou být okraje skryty pod trávou, přitlačené k obrubníku, posypané vrstvou štěrku.
  • Nalijte vrstvu písku, úroveň, beran.V zhutněné formě, vrstva 10-15 cm. Aby bylo snazší utěsnění, byl písek navlhčen vodou.
  • Nalijte vrstvu suti.Je vhodné použít dvě frakce: velká a střední.
    • Vrstva hrubého štěrku (20–40 mm) se pokládá na písek, vyrovná a zhutní.Jeho tloušťka je 10 cm v hotové formě.
    • Vrstva štěrku střední frakce (5-20 mm).Je vyrovnaná, vrazil.Jeho tloušťka je také asi 10-15 cm.

      Zatím je pro naše letní chalupy exotickou možností gumový povlak

  • Následující vrstvy závisí nadruh pokrytí webu.Podrobněji je budeme posuzovat v následujícím odstavci.

Obecně se jedná o všechna pravidla a vlastnosti zařízení parkování v zemi.Přesnější velikosti vrstvy závisí na struktuře půdy a zamýšleném zatížení.Například pro volné (písčité a písčité hlíny) a nestabilní(rašeliniště) půdy, aby se dala větší stabilita spodní části jámy, můžete položit silniční síť.Vyloučí děrování.

Druhý příklad: Mezi písek a štěrk lze položit vrstvu geotextilie.Spodní vrstva (ve spodní části jámy) je nezbytná pro stabilizaci základny a také pro zabránění klíčení rostlin.Mezilehlé vrstvy zvyšují spolehlivost ochrany rostlin a zabraňují také míchání vrstev.V takovém případě ani těžký vůz neopustí kolej.

Charakteristiky míst s různými povlaky

Hrubý písek nebo jemné žulové štěpky (1-4 mm) se nalijí pod dlažbu, cihly, dlažební kostky, gumové dlaždice.Vezměte prosím na vědomí, že pro parkování automobilů musí dlaždice mít tloušťkualespoň 50 mm(pro tratě, které můžete vzít od 30 mm).Další bod: čím menší je velikost dlaždice, která parkuje v zemi, překlenuje, tím méně znatelná bude nevyhnutelná „hra“ úrovní cihel.

Různé nátěry parkovacích míst pro chaty mají své vlastní pokládací vlastnosti

Přírodní kámen a betonové desky

Pokud se rozhodne učinitparkování vyrobené z přírodního kamene řezaného s deskami, je také nutné vzít si to 4-5 cm tlusté.Uložit příliš velké kusy nestojí za to: je pravděpodobné, že se zlomí.Nepokládejte je blízko, ale ponechávejte mezery pár milimetrů.Mezery jsou vyplněny pískem, do kterého lze přidat travní travní semena odolná proti oděru.Pokud uděláte stejné skladby, dopadne to krásně, organicky, a dokonce nebudou existovat žádné nečistoty.

Cvšechno vypadá velmi slušně s přírodním kamenem

Pokud vás tráva neláká (je obtížnější ji vyčistit, musíte ji nějak snížit), vyplňte mezery mezi deskami směsí písku a cementu (1 díl cementu, 3 díly písku).Zametejte ji z kamenů tak, aby na nich nebylo nic, a zalijte oblast (nejen proudem, ale malými kapkami, a tak, aby neteče).Směs se promění v beton.K získání síly potřebuje určité množství času: 7 dní při teplotě + 20 ° C, aby dosáhl 50% síly, a další dva týdny pro úplné „stárnutí“.Do okamžiku získání 50% síly je žádoucí, aby v tomto období nebyly žádné sprchy, a pokud začnou, zakryly plochu polyethylenem.Voda sama o sobě není hrozné, hrozné proudy, které mohou erodovat křehký beton.

Tato možnost má pouze jednu nevýhodu: vysokou cenu kamene.Pro snížení nákladů můžete použít hotové dlažební desky ve velkých formátech: 50 x 50 cm.Jsou také položeny na štěrkopískovém polštáři.Přesto jsou pouze desky umělého původu a čisté geometrie.

Beton

Pro konkrétní místo bude nutné instalovat bednění po obvodu.Potom bude nutné vyrobit výztužný rám ve formě klece z kovové tyče.Tyč se odebírá s průměrem 10 až 15 mm, mříž se z ní složí krokem 10 až 15 cm, ve spojích je spojena speciálním drátem (pletení).Výsledná síť je položena k odpočinku tak, aby byla zvýšena nad pěchovaným štěrkem o 3-5 cm a betonová vrstva na vrcholu by měla být také alespoň 10 cm (lepší než 15).

Pokud se betonové parkování u dacha provádí pro dva nebo více strojů, budou vyžadovány dilatační spáry.Za tímto účelem se na vyztužovací mřížku pokládají okraje dřevěných proužků o tloušťce 0,7–1 cm, jejichž šířka se rovná výšce betonové vrstvy (mohou být použity jako vodítka při vyrovnání betonové směsi ).Skládejte je v krocích po 2 metrech.

Betonové parkování pro auto v zemi během výrobního procesu

V případě betonu budete muset počkat dlouho, než začnete provozovat své parkoviště.Beton musí stát nejméně 28 dní.A to je v případě, že teplota neklesne pod + 20 ° C.V takovém případě musíte zajistit, aby povrch nevyschl.Chcete-li to provést, je nutné zalévat místo, a tak, aby voda rychle nevyschne, házet na podložku, staré tašky, atd., Házet kousek polyethylenu na vrchol.Tento povlak pomáhá udržovat vlhkost, snižuje teplotu (lokální přehřátí je škodlivé) a chrání povrch před kapkami, kterých je při zavlažování nevyhnutelné.

Pokud není možné čekat tak dlouho, přidejte do betonu „urychlovač“.Aditivum urychlující kalení betonu.Termín může být zkrácen na 7-10 dní.Ale pečlivě si přečtěte funkce péče o takový beton.

Parkování na zeleném trávníku

Když je uspořádáno zelené parkování, jsou na štěrkovou vrstvu umístěny speciální rošty, jejichž mezery jsou vyplněny úrodnou půdou, zasety travními semeny.Pro parkování osobního automobilu a někdy i „džípu“ stačí 10 cm vysoká mřížka.pro vykládku těžkých strojů (nákladních automobilů s materiály) je nutný rošt vysoký nejméně 15 cm.

Rozdíl v nákladech na rošty pro zelené parkovací zařízení je značný.Rozdíl v ceně je však obvykle opodstatněný: některé ekologické parky neklesají, vypadají normálně, jiné se zmačkávají a proměňují povrch v kaši z půdy a trávy.Proto při výběru sítí nevybírejte laskavost.

Parkování na trávníku pro auta v zemi

Není velmi vhodné starat se o parkování trávníku: hrábě se zasekne v roštu, ne každá sekačka na trávu může pracovat bezpečně.Mnoho majitelů takových stránek je proto zklamáno.Nedávno se však objevil jiný trend - namísto půdy a trávy se do mříží nalije průměrný drcený kámen a vrchol se nalije jemným drceným kamenem nebo oblázky.Proč je tato možnost lepší než běžné hromadné stránky?Plošina není přitisknuta pod kola ani silně naloženého automobilu.Tato možnost je ideální pro hliněné půdy.

Ekonomické možnosti pro příjezdy a parkoviště

Přestože parkování v venkovském domě ze štěrku je považováno za nejlevnější, celkové náklady jsou značné.Pokud není možné investovat příslušnou částku nebo bude závod dočasný, můžete se pokusit získat pomocí skromnějších možností.

Nejlevnější check-in pochází ze starých pražců.Vyřazené pražce, pokud je to žádoucí, lze najít a požádat o ně docela dost.Protože jsou již nasyceny vším, co je možné z rozpadu, mohou být položeny přímo do země.Ale aby nedošlo k jejich vyboulení během zdvihání,je lepší kopat příkop a položit na dno alespoň 5 cm suti nebo stavebního odpadu.Po stranách pražců je také vhodné provést zásyp z drceného kamene nejméně 5 cm.

Odbavení rozpočtu v chatě pro auto

Jeden pražce pro odbavení nestačí (pokud neníže jste super řidič) a dva pod volantem stačí.Tato možnost je samozřejmě dočasná, ale v době uspořádání území je více než vhodná.

Podobnější myšlenka existuje v civilnějším designu: vezměte betonové dlažební desky o rozměrech 50 x 50 cm nebo 60 x 60 cm. Položte je do dvou rovnoběžných řad - pod kola.Není nutné je tlačit jeden proti druhému - je lepší nechat v půdě mezeru.Aby se předešlo vyboulení během těžby na jílovitých půdách, stejně jako v předchozí verzi, proveďte alespoň minimální vypuštění ze štěrku.

Položte desky v řadě

Existují také dlážděné venkovské závody.Pro dlažbu se používá cihla, přírodní kámen.Tyto možnosti jsou dobré, pokud půda není hlína.Cihla bude zničena nejrychleji - není určena pro takové podmínky, ale jako dočasné opatření pro uspořádání se dokonale hodí.

Parkování toho, co je po ruce