Sekční garážová vrata: jak si vybrat

Pohodlí jeho provozu závisí na typu brány v garáži.Jednou z oblíbených možností jsou sekční garážová vrata.Nemůžete je pojmenovat levně, ale udržují si teplo lépe než všechny ostatní návrhy a možná jsou nejvhodnější k použití.

Sekční dveřní zařízení

V sekčních dveříchhlavní rozdíl spočívá v tom, že plátno není tvořeno jediným plátnem, nýbrž souborem sekcí pohyblivě propojených.Sekce jsou upevněny spolu se speciálními smyčkami zajišťujícími správnou míru volnosti.Závěsy jsou obvykle tři pro každé spojení - podél okrajů a uprostřed (s velkou šířkou brány to může být více).Podél okrajů každé sekce jsou nainstalovány válečky.Vodítka jsou instalována po stranách dveří, které se plynule ohýbají do vedení stropu.Vodítka mají vybrání, do kterých se natahují válce.

Zařízení sekčních vrat

Při otevření sekčních garážových vrat se křídla křídla pohybují podél drážek ve vedení.Díky pohyblivému kloubu se zvedají vzhůru, procházejí hladkým ohybem a jeden po druhém stoupají ke stropu.Při zavírání se vše děje opačným směrem.To je celé zařízení a princip fungování, ale existuje mnoho možností a variací, takže musíte pochopit konkrétně pro každou součást.

Křídlo dveří: zařízení, rozměry, materiály

Sekce pro brány tohoto typu jsou „studené“ a „teplé“.Studená verze se používá velmi zřídka, protože i pro nevyhřívané garáže je lepší, pokud existuje alespoň nějaký rozdíl oproti venkovní teplotě.Tento rozdíl je zajištěn oteplováním.

Sekční garážová vrata: pohled z budovy

Jaké konstrukční prvky se vyrábějí také z

Teplá sekční vrata jsou sestavenaz návrhů, které se běžně nazývají „sendvič“.Dvě vnější kovové stěny jsou odděleny vrstvou izolace.Vyrobeno z ocelového pásu.Ocel může být černě galvanizovaná nebo nerezová.

Vypadá to jako dobrý panel pro garážová vrata

Druhá možnost se obvykle používá pro drahé průmyslové možnosti.Široce se používá galvanizovaná ocel (metoda galvanického zinkování).Přední povrch pro zvýšenou odolnost proti korozi je pokryt dvěma vrstvami modifikovaného polyuretanu (po úpravě základním nátěrem pro lepší přilnavost).Studenájednostěnné profily jsou také vyrobeny z oceli s ochranným povlakem.Minimální tloušťka kovu je 0,6 mm (ale lépe „silnější“.

Německá kampaň Hörmann vyrábí také sekční vrata z masivního dřeva. Dodávají se výhradně a výhradně na objednávku.

Existují jak studené profily, tak izolace a různé tloušťky, z různých materiálů (konkrétně jde o kampaně

Pro některé výrobce (ALUTECH - Alutech) je vnější obrys sendviče uzavřen zámkem složitého tvaru.To zvyšuje spolehlivost konstrukce a eliminuje přestávky způsobené změnami teploty.a nezavírají obvod, čímž zanechávají teplotní mezeru, která zlepšuje tepelně izolační vlastnosti, snižuje pravděpodobnost zamrznutí. Určitě je obtížné říci, kdo s nimi má pravdu. Pravděpodobně oba přístupy dávají smysl a to, co dáváte přednost, je na vás, abyste se rozhodli.

)

Letáky pro různé kampaně

Izolace je nejčastěji polyuretanová pěna, ale lze použít i minerální vlnu, protože je v hermeticky uzavřeném okruhu, druh izolace není důležitý, jeho vlastnosti jsou důležité.A podle charakteristik tepelné izolace je polyuretan lepší než minerální vlna.

Při nanášení polyuretanu je vnitřní povrch sendviče pokryt vrstvou ochranné laky, která chrání kov před korozí a zlepšuje přilnavost zinkové vrstvy izolací.

Rozměry

Je těžké říci přesně o velikosti sekčních vrat: různí výrobci mají různé technologie, různé rozměry.Popisujeme standardní možnosti, které jsou obvykle k dispozici:

  • výška sekce - 40-60 cm;
  • tloušťka sekce je 35–40 mm; je zde 45 mm (Hörmann /Hermann);

Z toho se volí brány s výškou 1,25 m až 4 ma délkou 1,90 m až 6,40 m. Maximální délka /výška závisí na typu sekcí, které jste vybrali.

Maximální délka garážových vrat je až 6 metrů, pokud je otvor širší, musíte se podívat na průmyslové dveře

Obvykle existuje celá řada hotových sekčních vrat.Nejedná se však o standardní velikosti, ale o ty „běžící“, které jsou často žádané.Například nejžádanější výška začíná na 2 400 mm a šířka na 2 150 mm.Výška a šířka se dále mění v přírůstcích po 25 cm. Výhodou je, že téměř není třeba čekat - jsou buď v místě prodeje nebo ve skladu výrobce.Maximální čekací doba je několik dní.Při objednání „své“ velikosti musíte čekat déle.

Existuje několik řešení.Prvním je přizpůsobení otvoru těmto velikostem, druhým je uspořádání na požadované rozměry.Dodací lhůta závisí na výrobci a na vašem místě.Čekací doba pro Rusy (Sedona, Sauber, Dorkhan) je jeden až tři týdny.Běloruský (Alutech) cestuje trochu déle - až jeden a půl měsíce, německý nebo švýcarský (Tecsedo) - od dvou měsíců.

Zde je příklad pro vás - to je to, co je k dispozici ve skladu, mezilehlé velikosti jsou k dispozici na požádání

Existuje ještě jedna možnost - získat požadované rozměry, tj. Odříznout „standardní“na požadovanou délku.Tato příležitost musí být koordinována, aby nedošlo k problémům.se zárukou.

Spojení sekcí

Jak již bylo uvedeno, sendvičové panely jsou vzájemně spojeny pomocí smyček.Aby se zabránilo vzniku štěrbin na křižovatce a nedocházelo k vyfukování, jsou hrany vytvořeny kudrnaté, ve formě zámku hrot /drážka, což snižuje možnost vyfukování.

Pro udržení tepla v garáži je důležité, aby byly sekce pevně spojeny

Pro úplné zrušení je v přípojce instalováno elastické těsnění.Z provozních zkušeností lze tvrdit, že dobrá sekční garážová vrata neumožňují prach, sníh, vlhkost nebo vítr.Jsou dokonce schopni odolávat chladu.Na termokameru vypadají „tepleji“ než okna.

Tvar zámku, způsoby, jak posílit konstrukci pod závěsy, místo instalace těsnění, každý výrobce má své vlastní.Například, Hermann, vyvinul systém, který zabraňuje sevření prstů, Alutech instaluje spojovací prvky ve válcovém švu - kde se ocelový pás spojuje a proměňuje v uzavřenou smyčku.

Typ výtahu

U sekčních garážových vrat je typ výtahu určen výškou překladu (vzdálenost od vrcholu otvoru po strop).Může to být:

  • Standard.Výška překladu je od 350 mm do 600 mm.S tímto vzestupem přichází standardní vybavení.Maximální šířka vrat u tohoto typu zvedání je 7 metrů, výška je až 9,7 m. Výhody - nejnižší náklady ve srovnání s jinými typy, nízké zatížení pružin, což zvyšuje stabilitu.
  • Sníženo.Strop -od 150 mm do 350 mm.V tomto případě, v otevřeném stavu, spodní část visí 80-150 mm, blokující horní část otvoru.Existují dvě možnosti - buben v zadní a přední části.Buben vpředu je umístěn na překladech o výšce 220 mm až 350 mm, používá se speciální radiální vedení, proto je cena vyšší než u standardního výtahu.Při umístění bubnu na zadní stranu jsou koncové držáky namontovány na obvyklé vedení, na kterém je namontována hřídel.S nízkým zdvihem lze instalovat pohon pro automatizaci brány pouze na stropě.

    Druhy zvedacích sekčních vrat

  • Vysoká.Strop nejméně 600 mm (maximální výška překladu je 4,6 m), pro automatizaci lze instalovat pouze axiální pohon.Výhoda - vodítka je možné umístit kompaktně, vyšší spolehlivost ve srovnání s nakloněním.Ale dražší pružiny, buben se používají, mají proto velké velikosti - složitější instalace, vyšší cena (jak pro systém, tak pro instalaci).
  • Šikmá (standardní nebo vysoká).To je případ, kdy se strop od brány k zadní stěně zvedne.Výška překladu je od 500 do 1500 mm.Nejdražší a nestabilní varianta.To neznamená, že jej nemůžete použít, ale pokud je to možné, je lepší zvolit jinou.
  • Svislé stoupání.Existují dva typy - s pružinou nahoře (výška překladu = výška otevření brány +700 mm) a dole (výška překladu = výška otevření brány +370 mm).V obou případech je během automatizace nainstalován axiální pohon.Tento typ zvedání se nastavuje, když není hmotnost plátnavíce než 1000 kg.Výhoda - možnost kompaktního umístění vodítek, stabilní provoz - nevýhoda - vysoká cena (více vodítek, dražší materiály).

Druh výtahu ve skutečnosti určuje měřič při objednání nebo poradce.Stačí jen pečlivě změřit vše.Pokud se chystáte objednat, nakreslete existující otvor a připojte všechny velikosti.Bude to mnohem snazší.

Falešný panel je způsob, jak „přizpůsobit“ otvor požadavkům standardního výtahu

Pokud výška překladu není dostatečná, ale otvor je velký, lze překladu uměle zvýšit.K tomu je v horní části otvoru namontován falešný panel požadované velikosti.V budoucnu je výpočet překladu založen na něm.Jedná se o jednoduchý a efektivní způsob, jak snížit náklady, protože nestandardní možnosti stojí výrazně více.

Zdvihací mechanismus

Sekční garážová vrata jsou zdvižena v důsledku tažné síly pružin.Existují dva typy mechanismů:

  • S torzními pružinami namontovanými na hřídeli.Hřídel je umístěn v horní části konstrukce - nad otvorem.Když jsou sekční garážová vrata zavřená, torzní pružiny jsou v klidu.Když plátno začne stoupat, kroutí se a hromadí se elasticita.Uvolňuje se, když plátno klesá.

    Torzní pružiny jsou umístěny na hřídeli umístěném v horní části konstrukce

  • S tažnými pružinami.Pružiny se instalují do bočních stojanů (vodítek).Při zvedání plátnanatahují se, při spouštění se vracejí do původní polohy.

Jaké zvedací zařízení pro sekční garážová vrata bych si měl vybrat?Vše záleží na tom, zda je vytápěná garáž nebo ne.U torzních mechanismů existuje více úprav, které umožňují upravit těsnost pásu.Pro vyhřívané garáže je tedy vhodnější torzní mechanismus.

Tažné pružiny jsou připevněny k stojanům.Obecně je instalace takové konstrukce jednodušší

Avšak mechanismus zdvihu točivého momentu vyžaduje vyšší překlad a je mnohem dražší než možnost montáže založené na tažných pružinách.Je však spolehlivější - určený pro intenzivnější použití, může být instalován na garážích se silným provozem.

Možnosti automatizace

Ruční otevírání a zavírání garážových vrat v dešti nebo během sněžení je stále potěšením.Každý majitel vozidla to ví.Touha automatizovat proces je zcela přirozená.Automatické zvedání sekčních vrat lze provádět dvěma způsoby:

  • Pomocí pohonu namontovaného na stropu.Je spojen se zvedacím mechanismem pomocí kabelů nebo řetězů (v závislosti na výrobci).Je vybaven standardním, sníženým a šikmým výtahem.Jedná se o levnější variantu, protože nejběžnější je samotná jednotka, která nevyžaduje velký výkon.

    Dva typy pohonů pro automatizaci

  • Axiální pohon.Nainstaluje se na stranu horní osy, přivede jirotace.Silnější a dražší varianta.Nastavuje se, je-li překlad dostatečně vysoký - pro větší vertikální, standardní zvedání.

Jak vidíte, existuje možnost pouze v případě, že základní konfigurace se standardním (středním) typem výtahu.Ve všech ostatních případech je typ mechanismu určován parametry otvoru.

Automatické otevírání /zavírání sekčních garážových vrat může „nastartovat“ z různých zařízení:

  • Panel umístěný na zdi.Realizuje se jednoduše - pomocí standardních tlačítek, kterými je napájeno.Smyslem takové automatizace je nedostatek fyzické námahy, i když v dešti stále musíte vystoupit z auta.

    Je možné ovládat sekční vrata do garáže pomocí dálkového ovladače

  • Přívěsek na klíče /dálkové ovládání.V tomto případě je v ovládacím panelu integrován rádiový vysílač a v jednotce je přijímač.Pracují na určité frekvenci.Při výběru věnujte pozornost frekvenčnímu rozsahu - neměla by se překrývat již používaná zařízení tohoto typu.
  • Počítač, smartphone.V tomto případě je do jednotky zabudován mikroprocesor, který přijímá a zpracovává signály.

Ze všech těchto druhů jsou nejběžnější klíčové řetězce.Je relativně levný, poskytuje požadovaný stupeň svobody.

Vzhled

Sekce tohoto typu horní brány mohou mít odlišný vzhled.Existuje několik hlavních typů vnějšího povrchu - profil S, L a M, stejně jako mělká vlna apanel.V tomto sortimentu jsou sendviče od jakéhokoli výrobce.Některé mají také nestandardní - s různými ozdobnými prvky nebo průhlednými vložkami (jedná se obvykle o polykarbonátový plech).Jejich cena se však výrazně liší od „základních“ modelů.

Konstrukce sekčních garážových vrat může být různá

Přidává konstrukční variace několika typům povrchů - hladké, drsné, s imitací povrchu dřeva.Sekční garážová vrata jsou navíc obvykle natřena ochrannými barvami, které propůjčují plátnu atraktivnější vzhled.Hlavní funkcí barvení je ale ochrana před korozí a klimatickými faktory.

Způsoby blokování

Sekční garážová vrata mají tři různé způsoby blokování:

  1. Pomocí posuvného ventilu (pružinový šroub).Tato metoda je vhodná, pokud jsou zamčené zevnitř a existuje další průchod do garáže - ve dveřích nebo někde ve zdi.Obvykle přichází v základní konfiguraci, jiná zácpa je kladena na vyžádání.
  2. Se zabudovaným zámkem.Nejčastěji se jedná o šroubový zámek se dvěma držadly a otvorem pro klíč.Kliky jsou nainstalovány ve středu plátna, takže je můžete otevřít a zavřít tak, že je zatáhnete.Kabel je připevněn k rukojeti zevnitř, což při otáčení táhne příčku.

    Dva způsoby zamykání sekčních garážových vrat

  3. Automatické sekční garážová vrata jsou uzamčena automatickým zámkem pohonu, který se spustí, kdyžplátno je vynecháno.Pro nouzové odblokování existují dva způsoby:
    • zevnitř můžete zámek vyjmout zatažením za speciální kabel;
    • pro odemknutí z vnějšku je proveden otvor pro klíč, otočením klíče, vytažením válečku zámku (vše je velmi snadné), ke kterému je připojen odblokovací kabel.

Jak chápete, první dvě metody jsou vhodné, pokud je plátno zvednuto ručně, třetí - pro automatizovanou verzi.Vždy můžete požádat o aretaci šroubu nebo auto-lock pro instalaci ventilu - v případě dlouhé nepřítomnosti.

Další možnosti

Toto nejsou všechny možnosti diverzifikace designu nebo jeho vzhledu.Houpají vzhled a zlepšují snadnost používání brány.

Při výběru musíte věnovat pozornost typu profilu

Zasklení a ventilační mřížky

Sekční garážová vrata mohou být s okny.Obvykle se nacházejí v horní třetině letáku, i když je to možné uprostřed a někde jinde.Pokud během dne trávíte v garáži spoustu času, má smysl objednat zasklení velké plochy tak, aby bylo dost světla.Tím se ušetří účty za elektřinu - ve dne nemůžete používat elektrické světlo.

Zasklení může zabírat malou plochu nebo může být vůbec těsné

Do sekce se vkládá zvláštní profil pro připevnění fólií z průhledného polyuretanu nebo akrylu.Akryl je levnější, ale rychle mění barvu,ztrácí průhlednost.Toto tedy není možnost.Polykarbonátový plech bude žít déle - dlouho se nezakaluje, ale stojí to víc.

Při rozhodování, zda potřebujete zasklení, nebo ne, vezměte v úvahu účinek slunečního světla na barvu - s největší pravděpodobností barva na vozidle zmizí.

Problém s ventilací lze snadno vyřešit

S ventilačními mřížkami je vše jednoduché vyřešit.V garáži musí být větrání.Pokud během výstavby byly provedeny větrací otvory pro přívod /odvod vzduchu ve stěnách, další větrací mřížky jsou zbytečné.Pokud jste zapomněli na větrání, je snazší nainstalovat mříže do dveřního křídla (ale jen stěží levnější), než vytvořit otvory ve stěnách.

Vestavěná brána (dveře)

Vyvolání sekčních vrat pokaždé, když potřebujete vstoupit /opustit garáž, je velmi nepohodlné.Pokud jsou někde na boku nějaké dveře.Pokud ne, můžete vytvořit bránu v rovině plátna.Měli byste však vědět, že to výrazně ovlivní náklady: systém je složitý a drahý.

Dveře v rovině sekčních dveří - pohodlné, ale drahé

Brána může být s prahem nebo bez prahu.Druhá možnost je výhodnější: můžete zavést kolo, zahradní nářadí bez otevření brány.V žádném případě však není navržena všemi výrobci.

Bezpečnostní a automatizační zařízení

Při instalaci automatického pohonu obvykle přichází s jedním (někdy dvěma) ovládacími panely /dálkovým ovládáním).Pokud potřebujete více, můžete si je objednat.

Automatické sekční garážová vrata mají hmotnostJejich výhody a nevýhody jsou mnohé a základní - jejich výkon závisí na dostupnosti energie.Chcete-li se tohoto problému zbavit, můžete vložit baterii nebo nainstalovat systém manuálního odemykání (viz výše).

Pro zvýšení bezpečnosti uvádějí snímače pohybu

​​

Další bod: automatické brány představují potenciální hrozbu.Nejčastěji trpí zvířata a děti, někdy se stávají staršími.Bezpečnost můžete zvýšit instalací fotobuněk.Pokud se v oblasti viditelnosti objeví pohybující se objekt, vypne napájení a pohyb pásu se zastaví.

Další možností je nainstalovat výstražné světlo.Rozsvítí se a po celou dobu provozu elektrického pohonu vydává světelné signály.

Ruční zvedací blok brány

Není-li na velký sekční vrata pro garáž nainstalován elektrický pohon, je třeba při otevírání a zavírání vyvinout značné úsilí.Aby se snížilo úsilí, dali blok pro ruční zvedání brány (obvykle řetězové zařízení).

Ruční zvedací jednotka brány usnadní provoz v nepřítomnosti elektřiny

Doporučuje se pro instalaci na plátno s výškou více než 2 metry, maximální plocha je 15 metrů čtverečních.m.

Výrobci

Na trhu jsou zastoupeny zejména tři velké společnosti vyrábějící sekční garážová vrata:

  • německá společnost Hörmann (Hermann));
  • běloruský Alutex (Alutech);
  • Russian DoorHan (Dorkhan).

Existuje také Garaga (Kanada), Tecsedo(Švýcarsko).Existují tři ruské firmy:

  • Sedona, Sauber - to je stejný Dorkhan, pouze shromáždění v jiném regionu;
  • Zaiger (Novosibirsk) - používá švýcarské sendvičové panely a rusko-čínskou automatizaci a montáž probíhá v Novosibirsku.

    Hlavní hráči na trhu

Zatím všichni tito výrobci si zaslouží pozornost.Je lepší nezvažovat výrobky z Číny - byť levné, ale z hlediska provozu velmi problematické.Který výrobce je lepší?Pokud vezmete tyto tři vůdce, pak podle recenzí:

  • Hörmann (Hermann) - neexistují žádné problémy.Neexistují téměř žádné negativní recenze ani nevýhody.Ale to jsou nejdražší sekční garážová vrata.
  • Alutex (Alutech) - docela dobrá volba, pokud na „Němce“ není dost peněz.
  • DoorHan (Dorkhan) a jeho klony.Nejvyšší rozpočet tří vůdců, ale má nejvíce stížností.

Novosibirsk Zaiger také měl dobré recenze, ale jeho síť prodejců stále není příliš rozvinutá a v jiných regionech existuje jen málo zastoupení.Pro ty kolem je to dobrá volba.