Teprve na začátku se zdá, že nezáleží na tom, jaký druh podlahy bude mít garáž.Jakmile začnete rozumět, okamžitě existuje moře nuancí.V článku si povíme o výhodách a nevýhodách možných variant a o tom, jak vyrobit podlahu v garáži vlastníma rukama.
Betonovou podlahu můžete vytvořit v garáži vlastními rukama.Je důležité vědět, jak
Které podlahy v garáži jsou lepší
Obecně vgaráže dělají podlahy tří typů:
- Země.Nejlevnější možnost, ale se spoustou nevýhod.Je to jen vrazil půdu - „nativní“ nebo dovezenou - na tom nezáleží.Neexistuje žádný další povlak.
- Beton.Je velmi odolný a spolehlivý, vyžaduje však značné náklady a značné množství času na jeho uspořádání: vyžaduje se písková a štěrková podložka, hydroizolace, izolace, vyztužení, hrubý potěr, na jehož vrchní straně je vyžadován povrchový nátěr.Může to být různé:
- povrchový potěr;
- podlahové dlaždice nebo porcelánové dlaždice;
- hromadné podlahy, včetně polymeru;
- pryžové podlahy (role, desky nebo drobky);
- dřevěné (pevné nebo uličky).
Jedná se o betonové podlahy se žehličkou,ale existují také polymerní
- Dřevěné.Tato možnost je dobrá, protože reguluje vlhkost v garáži s dřevěnými podlahami je teplejší než u betonu nebo hlinky.Nevýhody - křehkost, sklon k hnilobě, vysoká nasákavost.
- Dlažby.Jako jedna z možností „studené“ podlahy.Podlaha z dlažebních desek v garáži je odolná, snadno opravitelná, elegantní a praktická.
Jak vidíte, není tolik možností.Budeme podrobněji analyzovat jejich výhody a nevýhody.
Výhody a nevýhody
Zemní podlahy v garáži se velmi snadno instalují, prakticky nevyžadují materiální investice, můžete kdykoli vyměnit poškozenou část zemní podlahy.Tohle jsou snad všechny klady.S minusy je to vážnější:
- poprášení za suchého počasí, zvlhčení v deštích;
- skvrny lze odstranit pouze výměnou části povlaku;
- zima; není zde možnost zahřívání;
Zemní podlahu v garáži lze vyrobit jako dočasnou možnost nebo jako základnu pro dřevo.Takové podlahy najdete v garážích v chatkách, kde se vůz nachází na velmi krátkou dobu.V kapitálových garážích však vytvářejí pevnější základ.
Podlaha v garáži z dlažebních desek
Podlahu v garáži z dlažebních desek lze považovat za jednu z možností pro hliněné.Pouze to je praktičtější.Během stavby je více vrstev a na její stavbu je třeba více peněz - na zem se nalévá i štěrk a písek, do kterého se pokládají dlaždice.Ale takéfunkčnost této možnosti je mnohem vyšší.Nevýhody - možná zvýšená vlhkost as nedostatečným zhutněním pískového a štěrkového polštáře může podlaha „ustupovat“ v místech nejvyššího zatížení a při nekvalitních dlaždicích může být zničena pod vlivem agresivních látek, které jsou v garáži více než dost.Další mínus je to, že nečistoty jsou ucpané ve švech, není snadné je čistit a problém s absorpcí přetrvává: dlažební desky jsou hygroskopické.
Dřevěná podlaha v garáži není vhodná pro každého, protože představuje nebezpečí požáru a hniloby.Pokud je však spodní voda nízká a podlaha je správně vyrobena, nebude hniloba.Nebezpečí požáru lze ovládat namáčením desek retardéry hoření - médii, která snižují hořlavost dřeva.Ale to nejsou všechny nevýhody.Není příliš šťastné, že do desek jsou absorbovány nečistoty, rozlité kapaliny, které mají daleko od nejpříjemnější vůně.Podlaha dřevěné garážové podlahy vypadá velmi nepříznivě a není možné ji odstranit z dřevěných vláken.
Dřevěná podlaha naplněná expandovaným jílem
Mezi výhody dřevěné podlahy patří skutečnost, že jsou teplejší než ostatní dvě možnosti.Kromě toho, když instalujete podlahu z desek v garáži na klády, může být mezera mezi nimi pokryta /pokládána izolačními materiály, což ji ještě více zahřeje.Je těžké mluvit o ceně: v některých regionech jsou desky, i když tlusté, levné, v některých regionech to stojí hodně peněz.
Betonová podlaha v garáži je nejběžnější a nejoblíbenější.Je odolný, lze jej izolovat.Navíc v posledních letech tak často nezůstává betonový povlak - v garáži je mnoho materiálů pro dokončení podlahy, což ztěžuje jeho provoz.
Poté lze konečný nátěr položit na betonovou podlahu
Nevýhody betonové podlahy v garáži jsou již zmíněny: jedná se o velké množství práce, dlouhou dobu potřebnou k její instalaci., poměrně vysoká cena, i když betonovou podlahu vytvoříte v garáži vlastními rukama.Pokud je konečný povlak ze stejného betonu, přidá se absorpce kapalin a zápachů, které nelze odstranit.Nepříjemný okamžik - beton absorbuje vlhkost jak z půdy, tak ze vzduchu.Konkrétně to není špatné - to jen zesílí, ale pro auto to není dobré.Takže s vysokou hladinou podzemní vody je nutné provést dobrou hydroizolaci a případně povrchovou úpravu, která neumožňuje průnik vlhkosti.Vynikající volbou jsou polymerové podlahové podlahy nebo gumový povlak pro garáž.
Jak vyrobit hliněné podlahy
Nejprve se z garáže odstraní veškeré stavební zbytky, které se mohou během výstavby hromadit.Poté se odstraní celá úrodná vrstva.Zcela celá, k „čištění“ půdy bez vegetace a kořenů.Tloušťka vrstvy se může lišit - někde kolem 10-15 cm a někde kolem 50-60 cm. Bez ohledu na to musí být odstraněna celá úrodná vrstva.Má spoustu organických, mikroorganismů, hmyzu.Organické látky hnijí, šíří odpovídající pachy a přispívají mikroorganismyvzhled plísní, hub, hmyzu - také ne nejlepší sousedé.
Odstraňte celou úrodnou vrstvu
Když dosáhnou čisté půdy, vyrovná se a stejná čistá půda se nalije do vrstev asi 5 cm ve vrstvách (můžete někde propíchnout)poté vykopejte nebo přiveďte).Každá vrstva je dobře zhutněna.Je dobré, pokud existuje vibro platforma, kluziště nebo jiné podobné zařízení.Pokud ne, můžete provést manuální manipulaci sami.Existují dvě možnosti:
- tlustá ocelová deska s rukojetí ve tvaru písmene T svařovanou ve středu:
- kus kulatiny solidního průměru v hřebíku přibitém nahoře.
Tato vrstva zkomprimuje každou vrstvu.Takže, podbíhající se ve vrstvách, vyplňují základovou jámu na úroveň země, dokonce o něco vyšší.Horní vrstvy jsou vytvarovány a vytvářejí mírné předpětí směrem ke dveřím, takže voda padající do garáže odtéká.
Hliněné dno se štěrkem
Pro vytvoření více použitelné podlahy jsou horní vrstvy nahrazeny hlínou, ale je velmi obtížné ji stlačit, ale je nutné dosáhnout vysoké hustoty.Další možností je nalít určité množství štěrku na zemitou zemní podlahu a vměstnat ji do země s tamperem.Zde s největší pravděpodobností potřebujete vibrační platformu.Ukazuje se však pevná základna, ve které ani kola neopouštějí stopy.Mezi výhody této možnosti patří také skutečnost, že v garáži bude mnohem méně nečistot.
Takto vypadá vibroopatická forma.Lze pronajmout
Na tomto základě lze předpokládat, že hliněné podlahy v garáži provádí sám.Ne nejvícenejlepší volba, ale rozhodně nejlevnější.
Dlažební desky v garáži
Začátek práce je úplně stejný: odstraníme úrodnou vrstvu, vyrovnáme a zhuštěním půdy.Dále nalít štěrk.Minimální vrstva je 10 cm a to, které dostanete, závisí na hloubce výsledné základové jámy.Jen mějte na paměti, že stále bude vrstva písku v horní části 7-10 cm a dlažební desky, jejichž tloušťka by měla být větší než 6 cm. To znamená, že můžete správně spočítat výšku všech vrstev a uvést úroveň podlahy na požadovanou úroveň.
Hrubý koláč pro pokládku dlažebních desek
Písek, štěrk a všechny ostatní materiály se nalijí do vrstev o tloušťce ne více než 5 cm, vyrovná se a poté se narážejí na vysokou hustotu.Vrstva se považuje za zhutněnou, pokud na ní nejsou stopy.
K odstranění nebo snížení úniku vlhkosti z půdy by měla být do této sekvence přidána vrstva nebo, nejlépe dvě, hydroizolace.Může to být střešní materiál, další válcovaný hydroizolační materiál, hustá plastová fólie (hustota nejméně 250-300 mikronů), hydroizolační izolační membrána.Materiál je rozprostřen tak, že jedno plátno přichází na jiné.Proužky jsou slepeny k sobě.Pokud se jedná o film, můžete použít oboustrannou pásku, v případě střešního materiálu nebo jiného podobného materiálu mohou být hrany potaženy živičným tmelem.Kam umístit hydroizolaci?Lepší, pravděpodobně, mezi půdou a pískem, a dokonce i mezi pískem a suchou směsí pro pokládku dlažebních desek.
Obecně lze pro garáž použít geotextilní vrstvu .Jedná se o netkaný materiál, který se v Evropě používá při stavbě silnic.Dokonale přerozděluje náklad a podlaha v garáži se nikdy nezačne klesat pod kola, pokud je v kolíku geotextilie.V tomto provedení je lepší položit ji mezi druhou vrstvu písku a suchou směs.
Podlaha v garáži je vyrobena z dlažebních desek, přírodní žulové desky se pokládají pod kola
Pokládají dlažební desky na betonový potěr i na asfalt, který se také někdy pokládáv garáži.Potom položili stojan suchého zásypu nebo písku o tloušťce 5 cm, zarovnali jej, lehce ztuhli a položili do něj dlaždici.
Aby bylo snazší orientovat se v tloušťce stávající vrstvy při uspořádání podlahových vrstev v garáži, mohou být jejich rozměry odrazeny na stěnách garáže.Je-li vzdálenost od stěny ke zdi malá, dost těchto značek.Pokud je oblast pevná, v některých místech můžete jezdit v kolíčcích, na kterých se také nanáší označení s tloušťkou každé vrstvy.Tím se proces značně zjednodušuje.Po pokrytí všech vrstev se kolíky vytáhnou, otvory se pokryjí pískem a stlačí se alespoň stejným kolíkem.
Další trik: takže ve švech mezi dlaždicemi je zaneseno méně nečistot, je písek smíchán s cementem, mezery mezi dlaždicemi jsou touto směsí vyplněny, zbytky jsou důkladně smeteny.Pak musíte vzít stříkací pistoli a dobře navlhčit povrch, nechat den nebo dva.Pokud vidíte, že někde na povrchu dlaždic je cement, je lepší jej okamžitě otřít hadrem.Pokud „popadne“, bude mučen po dlouhou dobu.Proč nešlapat podlahu?Protožeže kapky jsou příliš velké a zanechávají výmoly.Sprej vody letí spíše ze stříkací pistole než z kapky.
Vyrábíme dřevěnou podlahu v garáži vlastníma rukama
A v případě dřevěné podlahy v garáži nebudou žádné rozdíly v první fázi: je nutné odstranit úrodnou půdu, vyrovnat a zhutnit spodní část výslednéhonadace jámy.Potom je módní položit na dno vrstvu hydroizolace (střešní krytina, hydroizol, film, membrána), vrstvu písku nebo štěrku.Písku a štěrku je třeba utěsnit, ale hustota není tak kritická, ale je důležité přivést ložní prádlo „k obzoru“ - zkontrolujte, jak rovnoměrně leží „polštář“ pomocí úrovně, ale ne malého, ale ne méně než jednoho metru.
S izolací
Na této ložní sadě kláda - dřevo velkého průřezu.Krok není větší než metr.Je vhodné se ujistit, že kola automobilu jsou nad zpožděním nebo blízko něj a zbytek může být distribuován, jak se ukáže.
Před pokládkou se klády impregnují ochrannou impregnací proti hnilobě (u dřeva, které je v přímém kontaktu se zemí), a poté se zpracují retardéry hoření (snížení hořlavosti).Z hnijících zpoždění lze nasycení těžbou, ale jejich hořlavost se pouze zvýší.Takže to není dobrá volba, byť levná.Můžete také použít pražce.Jsou již nasycené, ale mají trvalý charakteristický zápach.
Protokoly jsou kladeny na pěchovanou sutinu.V tomto případě byly položeny, ale častěji byly položeny napříč
Dále může být prostor mezi zpožděním vyplněn izolací.Nejlepšívarianta - expandovaný polystyren.Pokud to rozpočet dovolí, vezměte extrudovaný s hustotou 35 kg /m3.Nedochází k rozkladu, houby a mikroorganismy se na něm nerozmnožují, myši je nejí.Kromě toho neprochází ani neabsorbuje vodu.V jednom spadl swoop a oteplování a hydroizolace.Tloušťka vrstvy je alespoň 5 cm, ale lepší než 10 a více.Pokud je stále ještě prostor, můžete vyplnit rozbitou cihlu, expandovanou hlínu.Tyto materiály nejsou nejlepší cestou ven, protože jsou hygroskopické (absorbují vlhkost).Místo toho můžete použít nový materiál - zrnité pěnové sklo.Je mnohokrát "teplejší" expandovaná hlína, neabsorbuje vodu, nemá tak vysoké náklady.Mezi zpožděními (v granulích nebo v bitvě) lze v zásadě vyplnit pouze pěnové sklo.Bude to také hezké.Pouze v každém případě není nutné vyplňovat celý prostor pod samotnými deskami.Je nutná ventilační mezera nejméně 5 cm, poté desky nebudou hnit.
Hotová dřevěná podlaha
Přes zavedené klády se pokládají desky.Jedná se o obyčejnou hranovou desku o tloušťce 40-50 mm.Při pokládání je nepokládejte na sebe.Je lepší, pokud je mezi deskami mezera 3 až 5 mm.To je vše, zateplená dřevěná podlaha v garáži vlastními rukama je hotová.
Protokoly o sloupcích
V garáži je varianta „studené“ dřevěné podlahy - na sloupcích.Vrstva štěrku se nalije na vyrovnanou zeminu a zhutní.Na štěrk položte sloupy cihel se stejným výpočtem, takže na ně později položí polena.Vzdálenost mezi sloupky je asi 1 m. To znamená, že pokud je šířka garáže 4 m, pak dva sloupky na okrajích a dva sloupky nauprostřed.Protože vzdálenost mezi zpožděními je také 1 m, jsou takové řady sloupců umístěny každý metr.Po dvou týdnech lze na sloupky položit úchop a zpoždění.
Jedna z možností uspořádání sloupů
Na každý sloup je položen dvouvrstvý střešní materiál.Může být nahrazena živičným tmelem (dvakrát).Pokud výška sloupků není stejná, můžete mezi zpoždění a sloupky položit kousky dřeva, překližky a dalších podobných materiálů.Je důležité, aby zůstali těsní a zpoždění byla nastavena na úroveň.Podlahy další podlahy.
Betonová podlaha v garáži
Nejvíce multivariační podlaha je betonová.A nejde jen o jeho dokončení, ale také o tom, jak to lze vyrobit.Mluvíme-li konkrétně o tom, jak vytvořit betonovou podlahu v garáži vlastníma rukama, musíte nejprve stavět na tom, jaký základ máte.Pokud se jedná o monolitickou desku, je zde jen velmi málo práce.Pokud povrch není dostatečně hladký, zbývá vyplnit vyrovnávací potěr a poté pokládat povrchovou úpravu.Pokud rozdíly nepřesahují 1 cm na metr čtvereční, můžete okamžitě položit jakýkoli vhodný materiál pro konečnou úpravu.
Pořadí nanášení vrstev
S jakýmkoli jiným základem se začátek práce kryje se všemi výše uvedenými: vyjměte úrodnou vrstvu, vyrovnejte ji a upravte.Dále také bez novinek: nalít drcený kámen do vrstev, pěch, celková tloušťka drceného kamene je od 10 cm, další vrstva je písek.
Ale dále - mohou existovat možnosti.Pokud chceteizolovaná podlaha v garáži, položit izolační materiál.Lepší extrudovaná polystyrenová pěna o hustotě 35 kg /m3.Bude podporovat jak hmotnost potěru, tak stroj.To nelze říci o všech ostatních.Můžete použít hromadný tepelný izolátor, jako je expandovaná hlína, ale je neúčinná a dokonce absorbuje vlhkost.Pak pod ním musíte položit vrstvu hydroizolace.Lepší - zrnité pěnové sklo.Má nízkou tepelnou vodivost a neabsorbuje vodu.Používání běžného polystyrenu (polystyrenu) a minerální vlny je problematické - při hmotnosti se mohou zmačkat, což povede ke ztrátě tepelné izolace.
Na tepelně izolační vrstvu je nanesena fólie, na kterou je položen vyztužovací pás.Zde jsou opět dvě možnosti: připojit výztuž (průměr 8-10 mm s roztečí 20 cm) nebo položit hotovou kovovou síť (drát od 6 mm s velikostí článku 10 cm).Pokud zvolíte síť, překryjte ji přístupem alespoň jedné buňky a spojte ji k sobě (pletacím drátem nebo plastovými svorkami).Nalijte vše betonem ( třídy M 250 více než dost), vyrovnejte to dobře.
Po výztužné kleci může být položen beton
Pro vyrovnávání betonu v garáži bylo snazší nastavit majáky na správnou úroveň.Jsou to dokonce i prkna - speciální kov, kovové trubky, v extrémních případech - dřevěná prkna (nejsou zdaleka vždy stejná a dokonce je může vést i vlhkost).Jsou nastaveny tak, aby jejich horní plocha byla nastavena na stejnou úroveň.Vzdálenost mezi rošty - 40-60vidět menší délku pravidla.Roztok se nalije po částech.Nakloněné pravidlo o majácích, je natažené, vyrovnávání povrchu.Celý obvod se postupně zaplňuje.Vezměte prosím na vědomí, že pro správné usazení betonu je zapotřebí teplota asi + 20 ° C a dostatečná vlhkost.To znamená, že lití betonu v podlaze garáže je lepší v létě.Ale pokud je v tomto období příliš suchý, musíte potěr zalévat - je také důležité, aby bylo dostatečné množství vlhkosti.Aby se méně odpařoval, potěr je potažen filmem nebo pytlovinou.Pokud je fólie, při každém zalévání potěru, musí být odstraněna a rozprostřena.Pokud je pytlovina položena, můžete ji zalévat shora.Za těchto podmínek získá potěr konstrukční sílu asi za 28 dní.Poté můžete pokračovat - položit vrchní vrstvu.
Další možnost ve videu.