Ihned po výstavbě domu a někdy „před“ vyvstává otázka parkování.Není vždy možné postavit hlavní garáž, ale na střechy - střechu - je již snazší a levnější.Carport může být samostatná struktura.Poté se nachází na nádvoří, obvykle nedaleko od vstupní brány nebo garáže.Druhá možnost - připevněna k domu, když jedna nebo více stran střechy spočívá na zdi budovy.Z hlediska funkčnosti jsou obě možnosti rovnocenné, pouze každý si vybere na základě osobních požadavků a preferencí.

Jedna z možností autoportu
Rozměry
Odrozměry automobilů se mohou výrazně lišit, v každém případě jsou optimální rozměry stanoveny v závislosti na dostupnýchkemp vozů.
Výška je obvykle kolem 2,5 metru.To je více než dost pro SUV s naloženým kufrem.A pro stanovení délky a šířky vrchlíku se k vnějším rozměrům stroje přidá nejméně jeden metr.Souhlasíte, stačí, pokud je vzdálenost k sloupům půl metru.

Příklad autoportu pro jedno auto
Pro ochranu před deštěm je lepší udělat autentičtější převisy střechy: zavřou se také před šikmým deštěm a sněhem.
Při určování velikosti vrchlíku pro dvě auta vezměte vzdálenost mezi zpětnými zrcátky rovnající se 50 cm. Stejný počet se počítá pro sloupky.A délka kabiny je určena nejdelším autem.

Při výpočtu šířky vrchlíku pro dvě auta je vzdálenost mezi zpětnými zrcátky 50 cm. Hůlky se rovněž považují za půl metru
Materiály pro rám
Většinou se dřevo používá pro podpěry: trám nebo kláda, kovová trubka kruhového nebo obdélníkového průřezu.Podpůrné sloupy jsou někdy vyrobeny z cihel nebo kamene.Jsou masivnější, přitahují více pozornosti, a proto se musí hodit do stylu budovy, která je poblíž.
Stále existují možnosti, pokud je spodní část nosného sloupu z cihel a horní část je ze dřeva nebo kovu.A v tomto případě je vše určeno stylem domu a pozemku.Nevyrábejte cihlové podpěry, pokud existují omezení velikosti webu: jsou poměrně masivní a zabírají slušné množství prostoru.
Všechny materiály (kromě cihel) jsou před použitím zpracovány.Dřevo je nutně pokryto retardéry hoření (snižuje hořlavost materiálu).Pak se impregnuje sloučeninami, které jej ochrání před poškozením dřevokazným hmyzem a před všemi povětrnostními podmínkami.

Zajímavý projekt pro polykarbonátový přístav

Jeho provádění
Zvláštní pozornost stojí za tověnovat zpracování dřeva, které bude pohřbeno v zemi.Může být impregnován speciálními kompozicemi na dřevo ve styku s půdou (například Senezh Ultra a jeho analoga).Osvědčená impregnace při cvičení.Konce pilířů, které budou pohřbeny, jsou ponořeny do nádrže s cvičením na pár dní.Po zaschnutí mohou být použity bez dalších opatření.Dost na 10 let.
Druhou možností je nalít betonový sloup do země a na něj namontovat hypoteční štít, botu nebo vlásenku, na kterou pak připojit dřevěný trám.
Kovové sloupy jsou očištěny od rzi, pokryté základním nátěrem.Po svařování jsou švy dodatečně ošetřeny a vše je pokryto barvou ve dvou vrstvách.Druhá se aplikuje poté, co první vrstva barvy zaschne do stavu "lepkavé".
Druhy střech (s výkresy a rozměry)
Nejúspornější a nejjednodušší je šikmá střecha.Obvykle se používá, pokud je auto připevněno k domu: je to nejjednodušší způsob, jak uspořádat normální křižovatku se stěnou.

Kresba vrchlíku se šikmou střechou připevněnou k domu
Vytvořte pultovou střechu pro volně stojící baldachýny.V oblastech se zasněženou zimou si můžete udělat střechu bez svahu, v oblastech s velkým množstvím sněhu je nutný sklon nejméně 8-10 °.V tomto případě je spodní strana vyrobena z jihu nebo východu: takže je zde více stínu.Také v tomto případě můžete z jižní strany ušít vrchlík a ze strany (nebo tam vysadit vysoké rostliny).

Kresba kůlny se šikmou střechou projeden vůz
Je-li vrchlík vyroben z polykarbonátu, je střecha klenutá.Je také optimální z hlediska srážek a je snadno realizovatelný díky flexibilitě tohoto materiálu.

Výkres vrchlíku s klenutou střechou
Složitější sedlová střecha.Pokud je vyrobíte z kovu, má relativně jednoduchou strukturu.

Výkres štítu střechy vozu vyrobeného z kovu
V případě dřevěné přístřešky pod štítovou střechou je systém vícesložkový.

Příklad sedlové střechy ze dřeva
>
Střešní materiál
Je-li baldachýnpro auto připojené k domu má smysl vyrobit jeho střechu ze stejného materiálu.U měkkých typů střech (pružné dlaždice, ondulin atd.) Je nutná souvislá přepravka, pro tvrdé střechy je vzácná a krok se volí v závislosti na zatížení větrem a sněhem v regionu se zaměřením také na doporučení výrobců střešních materiálů.

Při připevňování vrchlíku k domu je účelné, aby střecha vypadala jako
Pokud není požadováno úplné zastínění, lze použít polykarbonát.Mimochodem, v poslední době je nejoblíbenějším materiálem.Stačí si vybrat správně: vezměte si vícekomorovou, která má alespoň tři vrstvy plastu a dvě řady buněk.Pod takovým baldachýnem z polykarbonátu není ani za slunečného dne horký.
Stupeň zahřívání závisí také na barvě.Podívejte se na technické specifikace a vyberte si, jehož absorpceje zde více slunečního světla.Pro skleníky pro zahřívání rostlin jsou zapotřebí průhledné.Naproti tomu pro markýzy je zapotřebí polykarbonát s nízkou propustností světla.
Jak uspořádat plošinu
Nejjednodušší a nejlevnější způsob, jak vyrobit plošinu pod vrchlíkem automobilu, je vyplnit ji štěrkem.K tomu bude nutné odstranit náplast, vykopat obrubník, nalít rozdrcený kámen a dobře ho zhutnit pomocí pěchovacích plošin.Pak bude platforma tuhá a nebudou se tvořit žádné koleje.

Zhuštěný štěrk je dobrým chodníkem pro parkoviště
V poslední době jsou oblíbená místa zpevněná dlážděnými deskami nebo dlažebními kameny.Mají atraktivnější vzhled, ale jejich zařízení je dražší.Začne také příprava: nejprve se odstraní půda.Základová jáma je ale vyrobena v hloubce asi 20 - 25 cm. Do dna se nalévá drcený kámen, který je také dobře zhutněn.Potom je žádoucí rozložit vrstvu geotextilie na drcený kámen.Jedná se o netkaný materiál, který neumožňuje probuzení písku, který se nalije na povrch, a smíchá se štěrkem.Rovněž geotextilie rovnoměrněji přerozdělují náklad, čímž zabraňují prohýbání základny pod kola automobilu (používá se při stavbě silnic).Vrstva písku se na něj již nalije, což je také zhutněno.Dlažební desky, cihly slínku, dlažební kostky a jiné podobné materiály se ukládají do písku.

Dlažby z dlažebních desek
Uprostřed nákladů je betonová plošina.Základna je také připravena z pěchované suti.Na něj dálVe vzdálenosti 1 m jsou položena dřevěná prkna, která jsou nastavena na úroveň nebo s mírným sklonem pro průtok vody.Tyto proužky slouží jako majáky během lití a poté hrají roli tlumičových spojů, kompenzujících tepelnou roztažnost betonu.S touto strukturou se praskliny objevují méně často.
Mezi proužky je umístěna galvanizovaná drátěná síť.Můžete samozřejmě nerez, ale je to drahé.Tloušťka drátu je 3-4 mm, článek je 10 x 10 cm. Z výše uvedeného vylejte beton s alespoň M 250.Tloušťka betonové vrstvy je 7 - 10 cm.

Betonová plocha pod přístavem
Samostatná střecha připevněná k domu (foto zpráva)
Bylo rozhodnuto připojit k domu baldachýn, pod kterým skryjete své oblíbené vybavení - auto a loď.Nejprve pomocí motorového vrtáku vykopali jámy hluboké 1,5 m - pod hloubkou mrazu.

Je snadnější kopat pomocí motorového vrtáku)]
Vložené rukávy z hydroizolace, rám 10 mm s navařenými hypotékami, vyplněný betonem.

Základna pro sloupy
Krok instalace sloupků je 2 metry.

Takto zaplavená řada stožárů vypadá pod kabinou automobilu.Jsou leštěny a ošetřeny ochrannou impregnací.K rámu nevedlo, pevné co to bylo - hliníkové rohy.Kloub vzpěr a páskování vyztužený kovovými deskami.

Sloupky jsou přišroubovány k patám.
Na zeď domu byla přibita základní deska.K ní byly připevněny střešní nosníky (deska 50-200 cm).Scat dopadlmalý, asi 9 °, ale to stačí.U paprsků pod velikostí paprsku jsou provedeny malé řezy - pro zvýraznění jsou hrany řezány, aby se dosáhlo rovnoměrného převisu.

Řezy na trámcích
K páskování byly trámy upevněny šikmo hřebíky, na každé straně 2 ks.

Na zeď byla přibita deska, k ní byly připevněny trámy
Trámy na zdi byly připevněny k kovovým deskám ve tvaru U.

Desky, které se připevňují ke stěně nosníku
Systém krokví je smontován - nosníky byly nainstalovány s malým rozestupem 40 cm, byly vyrobeny z desky 50 x 200 mm.

Krokevní systém vrchlíku s jedním sklonem zespodu
Na krokve shora se připojily OSB.Střešní materiál - měkké dlaždice.Pod ním potřebujete nepřetržitou bednu.

OSB byla instalována na střeše
Mezi stojany byla přibita deska: pro větší tuhost a tak, aby déšť méně zvlhčil místo.

Boční stěna byla sešitá deskou - aby se déšť zmenšil.Ukázalo se to - alespoň tanec.

Můžete tančit na markýze
Nyní je parkoviště v soutěži.

Připravená kabina pro auto
Jak vyrobit kabinu pro polykarbonát (foto zpráva)
Použité materiály:
- profesionální potrubí
- pro stojany 80 * 80 14,6 m;
- pro oblouky 50 * 25 - 4 ks.6 m + 50 * 25 - 10 ks.6 m. Na vzpěru;
- písek z betonu - 3 sáčky po 40 kg.
- drcený kámen - 4 pytle po 25 kg.
- minium - 3 plechovky po 1 litru.
Vrchlík byl vyroben na již dokončené trati.Mezi obrubníkem a plotem byly pohřbeny sloupy.Ukázalo se, že podpěry vrchlíku byly umístěny poblíž sloupků oplocení.Bylo rozhodnuto je použít při nastavování úrovně: byly připevněny kotvami tak, aby při nalévání nebyly mučeny.

Takže sloupy byly pevné

Stožáry byly vyrovnány
Kovové sloupy stojanů byly zakopány do země o 1,2 m, pokryté štěrkem, zatopené betonem.Když byl beton zasazen, horní svazek byl svařen.

Sváříme horní postroj
Po zahájení výroby příhradových nosníků.Nejprve byly na ohýbači trubek ohnuty profily s požadovaným poloměrem (vzestup v nejvyšším bodě 1,2 m).Po sestavení "návrhář" začal.

Farma shromáždění
Svorky byly užitečné, upevnily části tak, aby se během práce nevytvářely.Připevněno k první farmě, takže všechno bylo provedeno s jistotou.Bylo tam spousta svorek))]

Řezali jsme, skládali, vařili
Když byly všechny farmy připraveny, byly vyčištěny, broušeny na bílý kov, poté připraveny a natřeny dvakrát.Po zahájení akrobacie.Je nutné nainstalovat těžké sloupky na sloupy, postavit je svisle, aniž by se srazil diagonály.

Provedení akrobatické etudy
Jakmile se jim podařilo správně nastavit, rychle se uchopily svarem a nechaly spoje důkladně svařeny „na později“, po závěrečné kontrole: všechno by mělo býtbýt na stejné úrovni.

Okamžitě popadneme farmy
Zázrak se stal, všechno se ukázalo téměř na stejné úrovni.Malý rozdíl v několikamilimetry neberou v úvahu.

Všechny příhradové nosníky jsou nastaveny na stejnou úroveň
Nyní svařujeme bednu z profilové trubky 50 x 25 mm pod polykarbonátem.umístíme je podél dlouhé strany vrchlíku.Krok instalace byl vybrán při 0,8 m.

Sváříme trubky pro upevnění polykarbonátu
Zbývá připojit polykarbonát.Montuje se na samořezné šrouby pomocí speciálních jímek (prodává se na stejném místě jako polykarbonát).Dva listy jsou spojeny pomocí speciálních profilů.Jsou odnímatelné a jednodílné.Jeden kus je levnější, ale pak z tohoto polykarbonátu nemůžete dělat nic jiného.Takže použili oddělitelné.

První list je fixován
Je také nutné uzavřít okraje všech listů, jinak se uvnitř hromadí prach, uvnitř se hromadí středy, pak se díky kouřům objeví vlhkost a pakplíseň.A vzhled povlaku bude žalostný.Proto instalujeme speciální hrany na okraje.